Caută
Avatarurile unei existențe
„POZITIA BARBARULUI” in dosarul Schengen. De Caton Musceleanu

„POZITIA BARBARULUI” in dosarul Schengen. De Caton Musceleanu

Viorel spune : „observ că umanismul occidental a fost pe o luptă împotriva Străinului/Barbarului, neumanului prin excelență” respectiv, „m-am săturat să fiu un european de mâna a treia !” fiindca „dezacordul pentru intrarea noastră în Schengen constituie o conștientizare asupra statutului României”. „Contează în mod esențial comportamentul pe care-l au românii în spațiul public european. Cum normalitatea milioanelor de români care muncesc în diferitele state ale UE cade în anonimatul normalității cotidiene, sar în ochi doar excepțiile negative. Deoarece nu am reușit să intrăm în conștiința europenilor din UE prin forme ale deosebitului creativ în plan cultural, riscăm să ne instalăm în memoria lor doar prin stingherelile pe care le provoacă unii din compatrioții noștri în spațiul public al UE. În imaginarul colectiv vom rămâne tot timpul prinși între faptele conaționalilor noștri și nevoia europenilor de-a avea pe cine să dea vina” „Romania ca intreg rămâne în postura rudei sărace și necivilizate din provincie, venită în capitală, care riscă în orice moment să fie trimisă înapoi în funcție de propriile-i greșeli”

          Rog a mi se permite sa iau cuvantul din perspectiva “barbarului ajuns la portile umanismului occidental”

        Ma ocupam in timpul recesamantului de acum mai bine de un deceniu de dicrepantele statistice pe care le evidentia recesamantul la nivel local intre numarul de romi heteroidentificati si autoidentificati. Mi-am luat 4 judete din regiunea 3 Sud Muntenia si impreuna cu ziaristii locali, am facut tabele semnate de autoritatile locale prin care comparam 3 randuri de cifre ale romilor din mediul rural. Pe prima coloana, cifrele reale asa cum le crede primarul ca sunt in comuna lui, pe coloana doi, cifrele corecte indicate de liderii ONG-urilor sau lideri informali ai comunitatilor de romi si, pe ultima coloana am scris dupa ce a trecut campania noastra de sprijin si advocacy pentru asumarea identitatii entice, am trecut cifrele statistice ale romilor autoidentificati ca romi in actele oficiale pentru a le compara cu cifrele recesamintelor anterioare si sa sa ne putem explica ratele de crestere/descrestere si cauzele migratiei intercomunitare.

Pe scurt in mediul rural al celor 4 judete diferentele statistice oficiale erau intre 8 si 12 ori mai mici comparate cu media cifrelor declarate de primar si de ONG-uri/ lideri locali informali. Imediat dupa publicarea datelor statistice oficiale ale recesamantului, au fost trimisi in RO pentru fiecare regiune de dezvoltare cate un consultant platit de UE ca sa sprijine intocmirea planurilor regionale de dezvoltare care se cuplau cu vestitele  PRAO de mai tarziu pe care, noi cei ce lucram cu fonduri UE stim cu ce se ocupa. Numitul Richard W.L. Crofts, consultant rezident din Marea Britanie a fost desemnat pentru regiunea 3 Sud Muntenia si daca bine imi aduc aminte, cel din regiunea lui Viorel ( 2 Sud Est ) a fost un grec.

Cu metodologia si cifrele colectionate de noi si semnate de primarii mediului rural si de ziaristii locali implicatii in campania noastra, incercam sa obtinem de la acesti “europeni civilizati” o influienta pentru repozitionarea activitatilor fiindca in realitatea, noi le demonstram lor ca din fiecare” regiune de dezvoltare” lor le lipseste un intreg judet : “JUDETUL ROMA” sau, in termini POL/emici, “SPECIALISTII” nu vroiau sa ia in calcul “Judetul lipsa al barbarilor din regiune”

Cand la nivel de regiune de dezvoltare elimini un intreg judet lucrurile nu pot fi credibile,  ba mai mult CONCLUZIILE O IAU RAZNA oricum ai incerca sa raportezi sau sa inghesuii realitatea in rapoarte si “statistici a la ghergutz”

Din prezenta mea pozitionare in acest dialog nu vreau nici-o clipa sa-mi apar pozitia de „r/OM barbar” , ba chiar recomand lui Viorel sa-si noteze cuvintele domnului „Richard W.L. Crofts” si redau din memorie : “institutiile europene se poarta cu Romania exact cum se comporta institutiile din Romania cu romii”

Concluzia mea este ca „impasul Schengen” este DIALOG intre „STRAINUL BARBAR” si GAZDA care si-l apara pe acel ACASA AL SAU obtinut prin LUPTA CONTINUA CU BARBARUL/STRAINUL si acel : „neuman prin excelenta”

Intr-o astfel de pozitionare tin cont de faptul ca in orice rau se afla si embrionul binelui. E valabil si viceversa. Vizibilitatea romilor in curtea lui ACASA OCCIDENTAL nu-i decat vizibilitatea diferentelor de cifre care vorbeau anterior despre „scoatrea judetului roma din regiune” sau „exportul/exodul mizeriilor sociale din curtea lui ACASA ROMANESC” Stim, „ brandul de tzara a fost facut zdrente” dar din perspectiva rational – economica ganditi-va ca Franta nu a fost in stare sa integreze 15.000 de romi pe care „i-a mituit” sa se urce in avion, atunci cum sa reuseasca”Romania multilateral dezvoltata” sa integreze peste 2 milioane de romi cu o economie pusa pe butuci ? Acum comparati miliardele de euro care vin in sens invers migratiei dinspre ACASA OCIDENTAL spre ACASA ROMANESC si prin diferenta, obtinem „pretul in euro al exportului mizeriilor” din curtea lui ACASA ROMANESC. Din „pozitia barbarului’ io cred ca acesta si nu altul este motivul pentru care are acum loc un dialog intre „STRAINUL BARBAR” si reprezentatii formali al lui ACASA OCIDENTAL. Iar io zic ca economic,  cei ce au gandit acest „export de probleme sociale” si au si incasat fizic euro in contul economiei romanesti merita FELICITATI,  chiar daca lucrurile sau facut „pe nevazutelea”

Partea si mai buna a lucrurilor de dupa aceptarea adevarului este ca „politica țapului ispășitor” care pune în scenă un comportament magic cu  valențe purificatoare sa nu contamineaze prea tare mentalul colectiv romanesc si sa potenteze acum o eliminare deloc simbolică „a răului din societate” ca noi stim doara din experientza practica cam ce inseamna DISPERARE SI NESOLUTII.

Si mie „mi-ar fi ușor acum să-mi învinovățesc coetnici sii nu aș greși prea mult” dar de la cine sa dobandim „capacitatea de a ne controla delicvenții” din curtea lui ACASA AL NOSTRU ??? Si io cred ca romii „in imaginarul colectiv vor rămâne tot timpul prinși între faptele conaționalilor noștri și nevoia presanta a romanilor de-a avea pe cine să dea vina” Si io cred ca cea mai mare si cea mai veche minoritate continentala „ privita ca intreg rămâne în postura rudei sărace și necivilizate din provincie”, intrata pe nepregatitelea in curtea lui ACASA CONTINENTAL dar, lipsindu-ne tara de origine riscam cel mult sa fi retrimisi  înapoi în RO si asta pe „greseala institutiilor” care,  inca nu au cumparat acei mii de km patrati in deshert dupa cum gandea candva degeaba fost ministru de externe CIOROIANU.

Si io cred ca indiferent de etnie „antisocialii au un apetit deosebit pentru Occident”. Altfel spus, nici romilor nu le plac toți romii din RO sau din UE. Noi doar stim ca vizibilitatea în spațiul public a sprijinit exportul cu pretul degradarii brandului si daca la acesta negociere intre „barbar” si „civilizat” se pune problema CORECT atunci,  intregul spatiu administrativ romanesc chiar va avea de castigat indestulator de motivant pentru a se frana exodul/exportul de mizerii. Cum si cine garanteaza rezultatele ??? Ramane de vazut ca doar nu o sa cred ca e cineva dispus sa ne cumpere cativa km patrati de deshert ca sa ne propuna urcarea in avion de buna voie pe cateva sute de euro. Io chiar sunt optimist chiar daca cel „maxim indurerat” nu vrea sa stea de vorba cu minoritatea mea etnica pe care poate deloc subiectiv o vad : „cea mai saraca si dezinhibata ruda continentala” :))

                           Emirul deshertului romanesc

Tanti Evropa vrem sa stii !

“Raportul UE privind starea societăţii în zona Euro trage un serios semnal de alarmă. Reprezentanţii Comisiei constată o distanţare tot mai periculoasă între nord şi sud, mai ales în când e vorba de şomaj sau sărăcie. Criza economică de durată lasă urme adânci în Europa. Nu doar rata şomajului atinge cote tot mai ridicate, dar şi sărăcia se extinde cu rapiditate. Tot mai mulţi oameni trăiesc la limita subzistenţei. În raportul oficial, comisarul european pentru ocuparea forţei de muncă, afaceri sociale şi incluziune, László Andor, arată că „veniturile famililor au scăzut în paralel cu creşterea riscului de a sărăci.” Sărăcia nu afectează în egală măsură diversele categorii sociale. Mai ales tinerii, femeile şi mamele singure sunt în pericol de a trăi pe tremen lung în sărăcie. Neliniştitor este şi rezultatul celor mai recente studii care atestă că nordul relativ stabil se distanţează tot mai mult de sudul, care continuă să alunece în zone negative. Oficialul european László Andor este de părere că la originea acestor îngrijorătoare date se află lipsa pregătirii sau orientarea greşită a tinerilor în alegerea unei meserii. ” Deloc intamplator, oficialii irlandezi cand au preluat preşedinţiei UE pentru semestrul 1 al anului 2013 de la delegaţia cipriotă au trasat direcţiile pe care se vor axa în timpul mandalui lor : redresarea economiei europene, creşterea competitivităţii globale a UE,  combaterea sărăciei  prin crearea de locuri de muncă in special pentru tineri si femei cu focus pe reforma pieţelor muncii. Accentul pus pe segmentul tanar al fortei de munca deriva din documentele statistice ale comisiei europene care evidentiaza o rata a şomajului în rândul tinerilor ce depăşeşte 25% în 13 dintre ţările membre avand varful de 40 % in Spania vizualizat pe acest “grup tinta feminin si tanar”. Potrivit preşedinţiei irlandeze, zonele care pot genera cele mai multe locuri de muncă sunt sectorul digital şi cel al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (IMM), în care deja există la nivelul UE peste 87 de milioane de angajaţi. Pe fond , presedentia Irlandei invoca Strategia Europeană de Ocupare care-si propune o creşterea  ratei generale de ocupare la 70 % si  o creştere a ratei de ocupare în rândul femeilor de 60% . Foarte pompos formulate, “Liniile Directoare Integrate pentru Creştere economică şi Ocupare” promoveaza adaptabilitatea lucrătorilor şi creşte continua a investiţiilor în capitalul uman. Documentele strategice din RO nu fac decat sa dea copy/paste de pe aceste “linii directoare” . Vezi obiectivul general al CSNR care vrea sa faca posibil folosirea mai eficientă a capitalului uman din România prelund prioritatile Fondului Social European care zice-se sprijina atingerea obiectivelor în domeniul dezvoltării resurselor umane. Dar “Tanti Evropa” vrem sa sti ca noi cei ademeniti de mirajul cuvintelor frumoase din documentele strategice oficiale , noi promotorii de proiecte si coechipierii nostri palmasi pe ogorul dezvoltarii durabile cu sprijinul fondurilor UE destinate acestor ambitioase obiective vrem sa sti ca de la pofta la foame nu e decat un pas. Iar foamea ne este provocata de OIR si AM si minister si guvern care nu sunt deloc impresionati ca echipieri palmasi iau salariu de 2 ori pe an si mai si aducem din resursele financiare imprumutate ceva bani pentru a ne plati impozitele pe salariile neridicate ca sa le putem face eligibile in cererile de rambursare. Vrem sa sti “Tanti Evropa” ca nu toti ne ridicam aceste salarii iar IMPOZITELE PLATITE PE SALARIILE NERIDICATE SUNT O REALITATE in 80 % din proiectele FSE pentru ca guvernul nu stie nici la ce este bun un FOND BUFFER ( rezerva financiara ) de maxim 1 % din cat ati oferit bancilor cu probleme si nici nu crede ca noi palmasii de pe ogorul incluziunii durabile meritam sa ne ridicam salariile la timp cum beneficiarii merita sa-si ridice beneficiile la timp daca chiar vreti sa ne folositi si in exercitiu financiar 2014 – 2020 pentru atingerea obiectivelor sus enuntate.

Ce zici “Tanti Evropa” ne ajuti cu un FOND BUFFER la care guvernul sa nu aive acces ? Promitem indicatori realizati peste 100 % fatza de cei planificati. Te intereseaza ? Daca nu , ramane cum am stabilit “doar vorbe goale pe hartie plimbata intre institutii civilizate”. Amar pe capul vostru !

          Emirul vai steau noastra

Scris de
Viorel Rotilă
Alătură-te discuției

un comentariu

Viorel Rotilă

În căutarea identității